Turorienteringen 2021 er i full gang

Postet av Botne Skiklubb den 29. Apr 2021

De 30 turorienteringspostene i Bergskogen og Botnestua allerede plassert ut. Senere i sommer kommer 15 poster ved Rundtjern og 15 poster ved Saueråsen i Hillestad.

Postene ved Bergskogen ligger tett, og nær de store stiene. De egner seg godt for kortere ettermiddagsturer med barna. Ved Botnestua er det en kortere og enkel runde, og en runde som ermer skogstur, men begge rundene er flotte turer.

Ved Rundtjern-kartet, sør for Sundbyfoss har vi laget en flott skogsrunde, men som også følger fine stier. Her er det ordentlig, men flott skog på kollene der vi har lagt runden. Rundt Saueråsen har vi laget en fantastisk runde på en av Holmestrand flotteste skogsstier, med flott mosebunn. Den går også like ved de flotte naturreservatene med varmekjære bøkeskog. På denne runden får dere virkelig en flott naturopplevelse. I anledning oppstarten 15. juni, vil vi, hvis mulig ut fra smittevernsituasjonen, også arrangere en felles «rusletur» opp til en utsiktspost på Saueråsen. Vi vil ha med oss ornitolog Håkon som vil fortelle om fuglelivet i området.

Med den nye metoden med scanning av QR-kode på posten, kan dere registrere postene "online" ute i skogen. Last ned Turorienteringsappen på telefonen før du legger i veg.
Konvoluttene er i salg nå hos Intersport Holmestrand og Spar Sundbyfoss, men du kan også kjøpe og laste ned fra turorientering.no!
God tur!