Stolpejakt General Kai Midtskogen hedret

Postet av Botne Skiklubb den 8. Mai 2020

Kai Midtskogen hedres av Styret i Botne Orientering!

Stolpejakt- og Tur-Orienterings-ansvarlig Kai Midtskogen ble hedret av Styret i O-gruppa for hans utrettelige arbeid med Stolpejakten og Tur-Orientering de seneste årene og spesielt i år, hvor vi var rekordtidlig ute med oppstart av Tur-Orientering også fordi det var ekstra tidlig bart i skogen, men også for å kunne tilby Holmestrands befolkning spennende og utfordrende skogsturer i Holmestrands skoger.

På Torsdag startet også årets Stolpejakten opp i Holmestrand, der Kai har vært med på å finne og velge de 75 Stolpeplasseringene i samarbeid med flere og spesielt klubbens ene funksjonshemmede og sin mangeårige kone Heidi Næss Midtskogen, som har støttet opp om sin manns enorme interesse for turer i skog og mark og nå også i urbane områder, slik at folket kan få spennende og innholdsrike turer, der årets Stolpejakt har informasjon om Holmestrands kunstnere og kunstverk, som Holmestrands patriot Vidar Ullenrød har utarbeidet og som kommer opp på telefonen når du scanner QR koden på de stolpene som har denne informasjonen.

Orienteringsgruppas leder Yngve Mobråthen var innom Kai i ettermiddag i et kort øyeblikk, før han skulle på Saueråsen for å finne fine plasser for å ha neste års Tur-Orienteringsposter. Kai fikk overrakt sykkelkartstativ, slik at han har kartet lett tilgjengelig når han skal finne neste års Stolpeplasseringer og blomster som hans kone fikk med engang.

Styret i Botne skiklubbs Orienteringsgruppe takker igjen kai for hans innsats.

På bildet ses fra venstre Heidi Næss Midtskogen, Yngve Mobråthen og Kai Midtskogen